*

MikaKoivunen

Jeesuksen paluu, Vihan aika, Tempaus

Danielin kirjassa on ennustus Jeesuksen palvelutyön aloittamisesta.


24 Seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi; silloin luopumus päättyy, ja synti sinetillä lukitaan, ja pahat teot sovitetaan, ja iankaikkinen vanhurskaus tuodaan, ja näky ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkeinpyhin voidellaan.25 Ja tiedä ja käsitä: siitä ajasta, jolloin tuli se sana, että Jerusalem on jälleen rakennettava, voideltuun, ruhtinaaseen, asti, on kuluva seitsemän vuosiviikkoa; ja kuusikymmentäkaksi vuosiviikkoa, niin se jälleen rakennetaan toreinensa ja vallihautoinensa, mutta keskellä ahtaita aikoja.26 Ja kuudenkymmenen kahden vuosiviikon mentyä tuhotaan voideltu, eikä häneltä jää ketään. Ja kaupungin ja pyhäkön hävittää hyökkäävän ruhtinaan väki, mutta hän itse saa loppunsa tulvassa. Ja loppuun asti on oleva sota: hävitys on säädetty.27 Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."
Jakeen 27 parempi käännös olisi hän vahvistaa liiton. tai hän saattaa vallitsevan liiton .  Ja keskellä tämän vuosiviikon Hänen kuolemansa kautta, aiheuttaa Juutalaisten uhrien lopettamisen (Heb.8:13)
Eli kuka on se joka vahvistaa liiton. Monet tulkitsevat tuon jakeen 27 merkitsevän antikristusta koska ajattelevat sen viittaavan jakeen 26 ruhtinaaseen jonka ajatellaan olevan joko Antiocus tai joku Rooman ruhtinas tulevaisuudessa.

 

Ainoa joka sopii tähän profetiaan on Jeesus joka vahvisti liiton, tai niinkuin jo Hesekiel sanoi Israelille että Jumala tuo uuden liiton tämä oli tarkka ennustus liiton tuomisen ajankohdasta.  sana "raskaaksi" on merkitykseltään vahva, painava, luja. joka on käännetty nekatiiviseksi: "raskaaksi" jolloin sen ymmärrettävyys kärsii.

 

Jeesuksen palvelutyö, maanpäällä kesti noin kolme ja puoli vuotta, tämä on yleisesti tunnustettu asia raamatuntutkijoiden parissa, mm. siksi että oli neljä pääsiäistä jotka on mainittu.

 

Danielin profetiassa puhutaan jakeessa 27 puolesta vuosiviikosta eli kun kyse on vuosista, profetia on voitelemisen jälkeen (joka tapahtui Jordanilla kun Johannes kastoi Jeesuksen) kolme ja puolivuotta siitä kun Jeesus vahvistaa liiton.

 

Ilmestyskirja ei missään kohdassa puhu seitsemän vuoden vihan ajasta, vaan kolmesta ja puolesta vuodesta, kyse on tästä jälkimmäisestä jäljelle jääneestä kolmesta ja puolesta vuodesta. joka on vielä edeltävä siirtymistä seurakunnan ajasta valtakunnan aikaan aivan samoin kuin seurakunnan aikakin alkoi kolmen ja puolen vuoden ajanjaksolla. Eli kun Jeesus vahvistaa liiton puolessa välissä seitsemän vuoden jaksoa jäljelle jää vielä toiset kolme ja puoli vuotta.

 

Joten Jeesus tulee ennen vihan aikaa mutta hän ei tule tempaamaan uskovia pois maailmasta taivaaseen vaan: Tämä todellisuus on se paikka jossa seurakunnan pitäisi jo olla ei vain tulevaisuudessa vaan jo nyt, ei puhuta luonnollisesta ilmasta tai luonnollisesta pilvistä vaan hengellisestä todellisuudesta Ef 1:20, Ef 2:6. Kyseessä ei siis ole yksi luonnollinen paikka vaan hengen todellisuus Jossa "Harpazo" kuvaa vapautumista. Ei vapautumista tästä maailmasta vaan vapautua tämän maailman lihallisuudesta ja heikkoudesta ja kiinnittyä Jeesuksen todellisuuteen hänen tulemuksessaan.

 

Termillä "pilvissä" ei tarkoiteta
luonnolliset pilvet ilmakehässä, vaan niinkuin ilmestysvuorella Jeesus ilmestyi kirkkaudessaan "pilvessä" hän tulee ilmestymään omilleen ympäri maapallon samanaikaisesti ei yhdessä paikassa, vaan salama kuvaa universaalia ilmestymistä. Ja Pilvissä monikkona kuvaa monia pilviä samanaikaisesti ympäri maapallon.

Filippus temmattiin "harbazo" mutta ei temmattu pois tästä maailmasta.

2 joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa,

Saatana hallitsee ilmavaltaa, ei puhu luonnollisesta ilmakerroksista tai pilvistä maan yläpuolella vaan hangellisestä ulottuvuudesta täällä maanpäällä.

 

Samoin Mooses oli pilvessä neljäkymmentä päivää, ei häntä temmattu sääpilviin vaan Jumalan läsnäoloon, kun Mooses tuli sieltä hänen kasvonsa loistivat että israelilaiset pelkäsivät katsoa häntä.

Daniel 12:3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti
Daniel sanoo taidolliset loistavat lopun aikana eivät taivaassa vaan täällä maanpäällä vaikeiden aikojan keskellä.

Matt. 13:43 Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon.

Koko raamattu puhuu Jumalan valtakunnan tulemisesta voimassa. 

Kuinka se voisi tulla jos täällä ei ole perustaa, ihmisiä ei mitään järjestystä. ja kuinka kukaan voisi edes tulla uskoon jos kaikki uskovat viedään pois. Jos seurakunta temmattaisiin nyt pois niin se olisi aikamoinen tappio Jumalalle, ja mikä luuserijoukko täältä lähtisi karkuun juuri silloin kun heitä eniten tarvittaisiin. 

Mutta silloin kun hän tulee kannattaa olla valmis, sitten on vähän myöhäistä lähteä etsimään öljyä astiaan.

Miksi Jeesus palaa uskovien luokse, mikä on tämän paluun tarkoitus jollei tempaaminen taivaaseen? 

Ainoa tarkoitus on voimaannuttaa uskovat lopunaikoihin ja vihan aikaan"ylösnousemusvoimalla". Tempaus sanaa "Harbazo" käytetään Matt.11:12 Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen.

Harbazo ei tarkoita tempautumista pois tästä maailmasta, vaan tempautumista pois tämän maailman lihallisista kahleista elämään Jumalan valtakunnan elämää täällä maan päällä, joka vihan aikana tulee olemaan ja näkymään todella voimallisena niiden kohdalla jotka ovat siihen valmiit. Siksi Jeesus kehoittaa valmistumaan, ei siksi että pääsisit taivaaseen pakoon, vaan että olisit valmis työhön.

16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.

Jeesus tulee taivaasta mutta ei sanota että hän menee takaisin taivaaseen, uskovat menevät pilviin hänen läsnäoloonsa olemaan yhteydessä häneen.

Harbazo on temmata tai siepata ei tempaus jota sanaa ei esiinny raamatussa. meidät temmataan Jeesuksen läsnäoloon Pilviin, Pietari Johannes Jaakob, Mooses Elia Kohtasivat Herran Kuninkaana pilessä samoin mekin tulemme kohtaamaan hänet Jumalan läsnäolon Pilvessä.

Ilmavalta tarkoittaa myös hallitusta Jeesus ottaa Joukkoineen hallituksen ilmavallassa tästä kertoo ilm.12:7 Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
8 mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.

Tarkoittaa sitä että Jeesus hallitsee todellisuudessa yhdessä Pyhien kanssa, vaikka saatana pitää suurta vihaa koska tietää aikansa olevan vähissä Pyhät hallitsevat Kristuksen kanssa ja vihan aika on todellisuudessa suuri voitto Jumalalle, ei tappio eikä vihollisen mieletön mellastus hänellä ei ole Pyhiin yhtään sen enempää valtaa kuin Jumala sallii.

Pidättävä voima

Perusteluin sille että tempaaminen tapahtuisi ennen vihan aikaa pidetään sitä että tuo pidättävä voima maan päällä olisi seurakunta.

Nykyään ei nähdä eikä haluta nähdä Jeesusta Kuninkaana joka hallitsee ja voittaa, nähdään vain Paimen Jeesus joka kärsi, mutta korkea veisu todistaa että hän on yksi ja sama henkilö. Ja morsian ei tunnista häntä.

Dispensationalistinen näkemys on että Juutalaiset ottavat seurakunnan paikan lopun ajoissa ja Pyhä Henki lähtee pois ont todella epäraamatullinen ja mahdoton. Kukaan ei voi tulla uskoon ilman Pyhää henkeä, Ja öljypuu on yhdistynyt meidät on oksastettu tuohon pyhään öljypuuhun.

Siksi tuo pidättävä voima ei voi olla Pyhä Henki.

Pidättävä voima on kerrottu Danielissa

Dan.12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana

21 Mutta minä ilmoitan sinulle, mitä on kirjoitettuna totuuden kirjassa. Eikä ole ketään muuta vahvistamassa minua heitä vastaan paitsi teidän enkeliruhtinaanne Miikael.

Ilm.12:7 Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
8 mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.
9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.

12 Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"

Miikael Jumalan ylimpänä enkelinä taistelee saatanaa ja hänen joukkojaan vastaan ja pitää ne kiireisinä jotta he eivät ilmentyisi ja vaikuttaisi niin voimakkaasti maan päällä, kunnes ottaa voiton ilmavalloissa ja syöksee saatanan joukkoineen maanpäälle, silloin saatanan joukot tietäen aikansa käyvän vähiin ja jouduttuaan tappioon ilmavalloissa. keskittyy maanpäälle pitäen suurta vihaa ja tuomalla antikristuksen.

 

Yksi väärin ymmärrettyjä raamatun kohtia tempaamisesta on Luuk. 17

 

26 Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä: 
27 he söivät, joivat, naivat ja menivät miehelle, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin; ja vedenpaisumus tuli ja hukutti heidät kaikki. 
28 Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat, 
29 mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki, 
30 samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy. 
31 Sinä päivänä älköön se, joka katolla on ja jolla on tavaransa huoneessa, astuko alas niitä noutamaan; ja älköön myös se, joka pellolla on, palatko takaisin. 
32 Muistakaa Lootin vaimoa! 
33 Joka tahtoo tallettaa elämänsä itselleen, hän kadottaa sen; mutta joka sen kadottaa, pelastaa sen. 
34 Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. 
35 Kaksi naista jauhaa yhdessä; toinen korjataan talteen, mutta toinen jätetään." 

"Korjataan talteen" suomalaisesa käännöksessä on harhaan johtava, oikea on: "toinen otetaan" Nooan tapauksessa ne jotka otettiin, otettiin tuomion vuoksi ja Nooa jätettiin perimään maa samoin Sodoman ja Gomorran asukkaat otettiin pois sen sijaan Loot säästettiin.

oikeanpi käännös alla

Kaksi naista on jauhamassa samassa paikassa yhdessä, toinen otetaan ja toinen jätetään.

Jos kohdan lukee ajatuksella rukoillen ja huolella ilman ennakko oletuksia vaikka Kuningas Jaakon käänöksestä niin ihmettelen jos ei tule muuhun loppu päätökseen. Ongelma on vain siinä että länsimainen Kristillisyys on ohjelmoitu ajattelemaan tietyllä tavalla, silloin kaikki sanassa nähdään vain tukemassa yhtä näkemystä jonka joku on joskus sanonut, sitten ei ymmärretä sanaa kokonaisvaltaisesti, yritetään vain hakea tukea omalle näkemykselle. Raamatun kääntäjät ovat jo ajatelleet tietyllä tavalla sitten kohta on väännetty tukemaan sitä näkemystä, se ei ole kovin viisasta.

 Jos todella on niin, ettei Jeesuksen paluu ole kaksivaiheinen, niin mitä tarkoittaa se, että "Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin ja sitten meidät, jotka olemme elossa, TEMMATAAN yhdessä heidän kanssaan Herraa vastaan yläilmoihin"? ."



Jos kyseessä olisi kuoleista pyhien nouseminen haudasta niin miksi Jeesus toisi uskovat jotka kuoltuaan heti nousevat paratiisiin takaisin ja he saisivat täällä jonkun ruumiin ja veisi heidät sitten takaisin taivaaseen? tämä tulkinta on vähintään outo.

1 Sillä me tiedämme, että vaikka tämä meidän maallinen majamme hajotetaankin maahan, meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty.
2 Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme,
3 sillä kun me kerran olemme siihen pukeutuneet, ei meitä enää havaita alastomiksi.

Eli kun menet taivaaseen kuoltuasi pukeudut jo taivaalliseen kirkastettuun ruumiiseesi et silloin kun on ylösotto. Eli mikä on kuolleiden pyhien suunta mitä he tekevät onko jotain vielä maanalla heillä jota pitäisi tulla taivaasta hakemaan? no ei todellakaan. Raamattu sanoo että Jeesus on tuleva tuhannen tuhansine pyhineen. Huomaa järjestys ensin kuolleet palaavat ja sen jälkeen kun uskovat ovat muuttuneet he ovat yhdessä heidän kanssaan. Se ei ole siis välttämättä samanaikaisesti tapahtuva mutta tämä on järjestys.

24 Toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on verrattava mieheen, joka kylvi hyvän siemenen peltoonsa.
25 Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
26 Ja kun laiho kasvoi ja teki hedelmää, silloin lustekin tuli näkyviin.
27 Niin perheenisännän palvelijat tulivat ja sanoivat hänelle: 'Herra, etkö kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen sitten on tullut lustetta?'
28 Hän sanoi heille: 'Sen on vihamies tehnyt'. Niin palvelijat sanoivat hänelle: 'Tahdotko, että menemme ja kokoamme sen?'
29 Mutta hän sanoi: 'En, ettette lustetta kootessanne nyhtäisi sen mukana nisuakin.
30 Antakaa molempain kasvaa yhdessä elonleikkuuseen asti; ja elonaikana minä sanon leikkuumiehille: Kootkaa ensin luste ja sitokaa se kimppuihin poltettavaksi, mutta nisu korjatkaa minun aittaani.'"
31 Vielä toisen vertauksen hän puhui heille sanoen: "Taivasten valtakunta on sinapinsiemenen kaltainen, jonka mies otti ja kylvi peltoonsa.
32 Se on kaikista siemenistä pienin, mutta kun se on kasvanut, on se suurin vihanneskasveista ja tulee puuksi, niin että taivaan linnut tulevat ja tekevät pesänsä sen oksille."
33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani".
34 Tämän kaiken Jeesus puhui kansalle vertauksilla, ja ilman vertausta hän ei puhunut heille mitään;
35 että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetan kautta, joka sanoo: "Minä avaan suuni vertauksiin, minä tuon ilmi sen, mikä on ollut salassa maailman perustamisesta asti".
36 Sitten hän laski luotaan kansanjoukot ja meni asuntoonsa. Ja hänen opetuslapsensa tulivat hänen tykönsä ja sanoivat: "Selitä meille vertaus pellon lusteesta".
37 Niin hän vastasi ja sanoi: "Hyvän siemenen kylväjä on Ihmisen Poika.
38 Pelto on maailma; hyvä siemen ovat valtakunnan lapset, mutta lusteet ovat pahan lapset.
39 Vihamies, joka ne kylvi, on perkele; elonaika on maailman loppu, ja leikkuumiehet ovat enkelit.
40 Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa.
41 Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen valtakunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka tekevät laittomuutta,
42 ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
43 Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon.

Tässä on selvä järjestys lopun aikoihin ensin leikataan luste ja okaat, sitten vehnä.


Ja onneksi lustetta ei ole leikattu heti muutoin hyvä viljakin olisi voinut mennä mukana jos joku isoisoisoisoisä olikin lustetta niin minun kannaltani se olisi ollut tosi huono Juttu.

 

Jeesus palaa näin

es.26:19 Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille.
20 Mene, kansani, kammioihisi ja sulje ovet jälkeesi, lymyä hetkinen, kunnes viha on ohitse mennyt.
21 Sillä katso, Herra lähtee asuinsijastaan kostamaan maan asukkaille heidän pahat tekonsa, ja maa paljastaa verivelkansa eikä surmattujansa enää peitä."

Tässä tuo on selkeästi kerrottu. aivan kuten Jeesus ilmestyi opetuslapsilleen lukittujen ovien takana hän tulee ilmestymään jälleen ja kuten Josef ilmoitti itsensä veljilleen lukiten ovet niin sama tulee tapahtumaan.

 

Jeesus sanoi että hän tulee samoin kuin lähti, eli Hän ilmestyi opetuslapsilleen neljänkymmenen päivän aikana, vain ja ainoastaan omilleen. 

Salama hänen tulemuksessaan kuvaa yleismaailmallista kaikkialla maailmassa yhtäaikaa tapahtuvaa ilmestymistä. Ei sitä että Jeesus seisoisi jossain taivaan pilvessä ja koko maailma hänet siellä näkisi.

mutta muuttuiko Jeesus 5km. korkeaksi jättiläis Jeesukseksi jotta puoli maailmaa olisi nähnyt hänet samalla kerralla vai ottiko Jeesus pienen pilven ja ratsasti sillä jerusalemin yläpuolella ja sitä näkyä opetuslapsetkin jäivät tuijottamaan.

Eiköhän kuitenkin hänen lähtöään nähnyt vain uskovat. Jumala on kautta raamatun ilmestynyt kirkkauden pilvessä, ei ole kyse pinestä pilvestä jolla Jeesus ratsastaa takisin kuin cowboy vaan kirkkauden pilvestä johon Jeesus vain astui ja josta hän tulee takaisin ilmestymään. samoin kuin kirksatusvuorella ja Paavali myös näki hänet mutta hänen kanssaan matkanneet uskomattomat eivät sitä nähneet.

Apt.9:7 Ja miehet, jotka matkustivat hänen kanssansa, seisoivat mykistyneinä: he kuulivat kyllä äänen, mutta eivät ketään nähneet.

Uskovien tempaus Kun Jeesus tulee noutamaan morsiantaan on julkinen näkyvä kirkas loistelias tapahtuma mutta kun Hän tulee tuomitsemaan kansoja kotkien suurelle aterialle ennen sitä se ei ole.

Luuk. 17:30-37 Ilm.19:17-18

 

Yleisesti uskotaan että Luuk. 17:30-37 tarkoittaisi uskovien tempausta, näin ei kuitenkaan ole.

Suomalainen käännös kääntää virheellisesti:35 Kaksi naista jauhaa yhdessä; toinen korjataan talteen, mutta toinen jätetään." 

Kun pitäisi olla: Kaksi naista jauhaa yhdessä toinen otetaan, mutta toinen jätetään.


Sana otetaan ei ole Harbazo joten se ei voi olla tempaus.

Eli Jeesus tulee ilmi mutta hän ei tule näyttäytymään uskomattomille vaan omilleen. Vaan hän tulee tuomioksi/Pelastukseksi tälle maailmalle samaan aikaan, tulee suuret vainot ja kuolemat eli ihmisiä otetaan pois heidän omien valintojensa vuoksi mutta samaan aikaan Jeesus tulee pelastamaan ja ilmestymään niille jotka häntä etsivät. Yksi joka tuhotaan, jonka tuhoamisessa Jeesus on käyttävä petoa on porttokirkko eli roomalaiskatolinen kirkko. Jeesuksen tulemus ei siis ole salainen vaan hyvin voimakas tuomioiden ja herätyksen aika. Jeesuksen tulemus noutamaan Morsianta ja tämä tempaus joka tapahtuu myöhemmin on sitten se näkyvä voimakas ilmestyminen.

Avainjae ymmärtää jakeet on viimeinen: 37 Ja he vastasivat ja sanoivat hänelle: "Missä, Herra?" Niin hän sanoi heille: "Missä raato on, sinne myös kotkat kokoontuvat"

Eli kyse on Kotkien suuresta ateriasta josta ilmestyskirja kertoo Ilm.19: 17 Ja minä näin enkelin seisovan auringossa, ja hän huusi suurella äänellä sanoen kaikille keskitaivaalla lentäville linnuille: "Tulkaa, kokoontukaa Jumalan suurelle aterialle
18 syömään kuningasten lihaa ja sotapäällikköjen lihaa ja väkevien lihaa ja hevosten sekä niiden selässä istuvien lihaa ja kaikkien vapaitten ja orjien lihaa, sekä pienten että suurten".

Herätyksestä kertoo Ilm. 14:6 Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille.

14 Ja minä näin, ja katso: valkoinen pilvi, ja pilvellä istui Ihmisen Pojan muotoinen, päässänsä kultainen kruunu ja kädessänsä terävä sirppi.
15 Ja temppelistä tuli eräs toinen enkeli huutaen suurella äänellä pilvellä istuvalle: "Lähetä sirppisi ja leikkaa, sillä leikkuuaika on tullut, ja maan elo on kypsynyt".
16 Ja pilvellä istuva heitti sirppinsä maan päälle, ja maa tuli leikatuksi.

 

Juutalaisuudessa vertaukset tulkittiin vanhasta testamentista,ja niin ne tulisikin tutkia, siellä kotka oli yleensä aina tuomion tuoja. Kotkien ateria tai Johanneksen kertoma tuomion ateria löytyy vanhasta Testamentista myös:

HES 39
4 Israelin vuorille sinä olet kaatuva, samoin kaikki sinun sotalaumasi ja kansat, jotka sinun kanssasi ovat: minä annan sinut petolinnuille, kaikille siivekkäille ja metsän eläimille ruuaksi.
17 Ja sinä, ihmislapsi! Näin sanoo Herra, Herra: Käske lintuja, kaikkia siivekkäitä, ja kaikkia metsän eläimiä: Kokoontukaa, tulkaa, yhtykää joka taholta minun teurasuhrilleni jonka minä teitä varten uhraan, suurelle teurasuhrille Israelin vuorille; syökää lihaa ja juokaa verta.
18 Syökää sankarien lihaa ja juokaa maan ruhtinaitten verta-oinaita, lampaita, kauriita ja härkiä, kaikki tyynni Baasanissa syötettyjä.
19 Syökää itsenne kylläisiksi rasvasta ja juokaa itsenne juovuksiin verestä, teurasuhrista, jonka minä teitä varten uhraan.
20 Tulkaa kylläisiksi minun pöydässäni ratsuista ja vaunuhevosista, sankareista ja kaikenkaltaisista sotamiehistä, sanoo Herra, Herra.

Matt 24:21 Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule.
22 Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään.
.......
28 Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
29 Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
30 Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.
31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.

Matteuksessa on luettavissa selvä järjestys ensin tulee suuri ahdistus ja ahdistuksen ajan jälkeen ylösotto. valittujen tähden päiviä on lyhennetty mikä selviää Myös Danielista. korppikotkat/Kotkat on mainittu ennen ylösottoa tässä kohdassa. mutta Jumalan viha tulee tietysti vasta ylösoton jälkeen.  ennustus sopi myös Jerusalemin tuhoon osittain Uskovat osasivat lähteä karkuun koska muistivat Jeesuksen sanat: 20 Mutta kun te näette Jerusalemin sotajoukkojen ympäröimänä, silloin tietäkää, että sen hävitys on lähellä

Toinen perustelu Oppiin Tempaus ennen vihan aikaa on: "Jeesus pelastaa vihasta".

 

1 Tess. 1:10 ja odottamaan taivaista hänen Poikaansa, jonka hän on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta.

Pelastaa sana ei kuitenkaan tarkoita tempausta vaan:  kiinnittää itseensä, varjella pelastaa suojella. Eli Saatanalla ei ole mitään valtaa Jeesuksen omiin yli Jumalan tahdon.  Jumala pelastaa häneen kiinnittyneet uskovat. 

Jes. 4:1 Sinä päivänä seitsemän naista tarttuu yhteen mieheen sanoen: "Me syömme omaa leipäämme ja vaatetamme itsemme omilla vaatteilla, kunhan vain meidät otetaan sinun nimiisi; poista meidän häpeämme" 

Kyseinen jae on kuva Kristuksen morsiamesta seitsemän on Jumalallinen luku ja tarkoittaa Kristuksen morsianta. ne jotka ovat ripustautuneet ja asettaneet turvansa kristukseen ovat hänen suojassaan kaikelta vihalta.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

1Suosittele

Yksi käyttäjä suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelija

NäytäPiilota kommentit (1 kommentti)

Mainos

Netin kootut tarjoukset ja alennukset